W szkole działa Rada Rodziców zespołu szkół, którą reprezentują Rada Rodziców gimnazjum i Rada Rodziców liceum.
W skład Rady Rodziców wchodzą po jednym przedstawicielu rad oddziałowych.
Pierwsze posiedzenie rady organizuje Dyrektor zespołu w terminie 5 dni od dnia jej wyboru.
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności zgodny ze statutem.
Rada Rodziców może występować do Dyrektora i innych organów zespołu szkół, organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach zespołu szkół.
Do kompetencji Rady Rodziców należy:
- uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczego i programu profilaktyki;
- opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora zespołu szkół.
W celu wspierania działalności statutowej zespołu szkół Rada Rodziców:
- występuje do Rady Pedagogicznej i Dyrektora z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły;
- udziela pomocy Samorządowi Uczniowskiemu;
- działa na rzecz stałej poprawy bazy;
- pozyskuje środki finansowe w celu wsparcia działalności zespołu szkół;
- deleguje przedstawiciela do składu komisji konkursowej na Dyrektora zespołu szkół
- może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł, zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa regulamin.